DISPOZIŢIA nr. 59 din 02.10.2025

 

Managerul Centrului de Cultură şi Artă al Judeţului Sălaj, în exercitarea atribuţiilor sale legale, având în vedere:

– prevederile legii nr. 361/2022 actualizată privind protecția avertizorilor în interes public, cu modificările și completările ulterioare;

– în baza Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Centrului de Cultură şi Artă al Judeţului Sălaj, Cap. 5 art. 11 alin. 3.

 

DISPUN:

 

Art. 1 (1) Domnul Tudor Bolgar, consilier juridic în cadrul Centrului de Cultură şi Artă al Judeţului Sălaj, este desemnat drept persoană cu atribuții referitoare la primirea și înregistrarea avertizărilor de integritate.

(2) În calitatea sa de persoană cu atribuții referitoare la primirea și înregistrarea avertizărilor de integritate, persoana desemnată la alin. (1) va îndeplini următoarele atribuții:

  1. a) primește, înregistrează, examinează și răspunde la raportări;
  2. b) efectuează acțiuni subsecvente referitoare la încălcări ale legii;
  3. c) asigură confidențialitatea raportării;
  4. d) transmite avertizorului în interes public confirmarea primirii raportării, în termen de cel mult 7 zile calendaristice de la primirea acesteia;
  5. e) informează avertizorul în interes public cu privire la stadiul acțiunilor subsecvente, în termen de cel mult 3 luni de la data confirmării de primire sau, în cazul în care nu i s-a confirmat primirea raportării, de la expirarea termenului de 7 zile prevăzut la lit. d), precum și, ulterior, ori de câte ori sunt înregistrate evoluții în desfășurarea acțiunilor subsecvente, cu excepția cazului în care informarea ar putea periclita desfășurarea acestora;
  6. f) informează conducerea Centrului de Cultură și Artă al Județului Sălaj cu privire la modalitatea de soluționare a raportării;
  7. g) furnizează informații clare și ușor accesibile privind procedurile de raportare externă către autoritățile competente și, după caz, către instituțiile, organele, oficiile sau agențiile Uniunii Europene;
  8. h) informează avertizorul în interes public cu privire la modalitatea de soluționare a raportării;
  9. i) asigură păstrarea raportărilor pentru o perioadă de 5 ani de la momentul înregistrării, pentru a permite efectuarea de verificări suplimentare;
  10. j) menține contactul cu avertizorul în interes public, în vederea solicitării de informații suplimentare și informării;
  11. k) informează avertizorul în interes public cu privire la modalitatea de soluționare a raportării;

 

Art. 2 (1) Persoanele care raportează încălcări ale legii care s-au produs sau care sunt susceptibile să se producă în cadrul Centrului de Cultură și Artă al Județului Sălaj, au la dispoziție următoarele canale interne de raportare:

– în scris în format electronic, la adresele de mail ale Centrului de Cultură și Artă al Județului Sălaj;

– la numărul de telefon 0260/612870, solicitând legătura la persoana desemnată potrivit art. 1 alin. (1), astfel încât să fie protejată confidențialitatea identității avertizorului în interes public;

– prin intermediul serviciilor poștale, la adresa Centrului de Cultură și Artă al Județului Sălaj: Zalău, P-ța 1 Decembrie 1918, nr. 12, județul Sălaj;

– personal, prin prezența la sediul Centrului de Cultură și Artă al Județului Sălaj.

(2) Persoanele care raportează încălcări ale legii care s-au produs sau care sunt susceptibile să se producă în cadrul Centrului de Cultură și Artă al Județului Sălaj, au la dispoziție următoarele canale externe de raportare:

– autoritățile și instituțiile publice care, potrivit dispozițiilor legale speciale, primesc și soluționează raportări referitoare la încălcări ale legii, în domeniul lor de competență;

– Agenția Națională de Integritate;

– alte autorități și instituții publice cărora Agenția Națională de Integritate le transmite raportările spre competentă soluționare;

(3) Prin încălcări ale legii, se înțeleg acele fapte fapte care constau într-o acțiune sau inacțiune care constituie nerespectări ale dispozițiilor legale, care privesc domenii cum ar fi: achizițiile publice; serviciile, produsele și piețele financiare, precum și prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului; siguranța și conformitatea produselor; siguranța transportului; protecția mediului; protecția radiologică și siguranța nucleară; siguranța alimentelor și a hranei pentru animale, sănătatea și bunăstarea animalelor; sănătatea publică; protecția consumatorilor; protecția vieții private și a datelor cu caracter personal și a securității rețelelor și sistemelor informatice.

 

Art. 3 (1) Raportarea cuprinde, cel puțin, următoarele: numele și prenumele, datele de contact ale avertizorului în interes public, contextul profesional în care au fost obținute informațiile, persoana vizată (dacă este cunoscută), descrierea faptei susceptibile să constituie încălcare a legii în cadrul Centrului de Cultură și Artă al Județului Sălaj, data și semnătura, după caz.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), raportarea care nu cuprinde numele, prenumele, datele de contact sau semnătura avertizorului în interes public se examinează și se soluționează în măsura în care conține indicii referitoare la încălcări ale legii.

(3) Raportarea se clasează atunci când fie nu conține elementele prevăzute la alin. (1), altele decât datele de identificare a avertizorului în interes public, iar persoana desemnată prin art. 1 alin. (1) a solicitat completarea acesteia în termen de 15 zile, fără ca această obligație să fie îndeplinită, fie dacă raportarea este transmisă anonim și nu conține suficiente informații referitoare la încălcări ale legii, care să permită analizarea și soluționarea raportării, iar persoana desemnată prin art. 1 al prezentei dispoziții a solicitat completarea acesteia în termen de 15 zile, fără că această obligație să fie îndeplinită.

 

Art. 4 (1) Persoana desemnată prin art. 1 alin. (1) va înscrie raportările într-un registru care cuprinde data primirii raportării, numele și prenumele, datele de contact ale avertizorului în interes public, obiectul raportării și modalitatea de soluționare. Registrul se ține în format electronic, raportările fiind păstrate timp de 5 ani.

(2) În cazul în care pentru raportare se utilizează o linie telefonică sau un alt sistem de mesagerie vocală, persoana desemnată are obligația de a documenta raportarea în unul dintre următoarele moduri:

  1. a) prin efectuarea unei înregistrări a conversației într-o formă durabilă și accesibilă, sub rezerva consimțământului avertizorului în interes public;
  2. b) printr-o transcriere completă și exactă a conversației.

(3) În cazul în care avertizorul în interes public solicită ca raportarea să aibă loc în prezența persoanei desemnate prin art. 1 alin. (1), aceasta are obligația de a întocmi un proces-verbal de consemnare, într-o formă durabilă și accesibilă, sub rezerva consimțământului avertizorului în interes public. Persoana desemnată prin art. 1 alin. (1) oferă avertizorului în interes public posibilitatea de a verifica, de a rectifica și de a-și exprima acordul cu privire la procesul-verbal al conversației, prin semnarea acestuia.

Art. 5 (1) Persoana desemnată prin art. 1 alin. (1) are obligația de a nu dezvălui identitatea avertizorului în interes public și nici informațiile care ar permite identificarea directă sau indirectă a acestuia, cu excepția situației în care are consimțământul expres al acestuia.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), identitatea avertizorului în interes public și orice altă informație prevăzută la alin. (1) pot fi divulgate numai în cazul în care acest lucru este o obligație impusă de lege, cu respectarea condițiilor și a limitelor prevăzute de aceasta. În acest caz, avertizorul în interes public este informat anterior, în scris, cu privire la divulgarea identității și a motivelor divulgării datelor confidențiale în cauză.

 

Art. 6 Prezenta dispoziţie se comunică cu:

– angajații Centrului de Cultură și Artă al Județului Sălaj;

– serviciul financiar, contabilitate, salarizare, resurse umane, secretariat, juridic, administrativ, întreținere, reparații și deservire-personal de specialitate și de altă specialitate;

– dosarul de dispoziţii.

 

Art. 7 Prezenta dispoziție este adusă la cunoștința fiecărui angajat, prin afișare pe pagina de internet a instituției și prin afișare la sediu, într-un loc vizibil și accesibil.

 

 

Manager,

Daniel Săuca

 

Sari la conținut