ANEXA nr. 3 la Hotărârea Consiliului Judeţean Sălaj nr. 87 din 28 iunie 2024
REGULAMENTUL
DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE AL CENTRULUI DE CULTURĂ ŞI
ARTĂ AL JUDEŢULUI SĂLAJ
- DISPOZIŢII GENERALE
Art. 1 (1) Centrul de Cultură şi Artă al Judeţului Sălaj, denumit în continuare Centrul, este o instituţie publică de cultură, cu personalitate juridică, finanţată din venituri proprii şi alocaţii de la bugetul judeţului, care funcţionează sub autoritatea Consiliului Judeţean Sălaj, fiind înfiinţat în conformitate cu prevederile legislaţiei române în vigoare, prin Hotărârea Consiliului Judeţean Sălaj nr. 75 din 28 iunie 2010.
(2) Centrul este organizat şi funcţionează în baza OUG nr. 118 din 21 decembrie 2006 privind înființarea, organizarea şi desfăşurarea activităţii aşezămintelor culturale şi în baza Regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat prin hotărâre a Consiliului Judeţean Sălaj.
Art. 2 (1) Centrul îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile legislaţiei române în vigoare şi cu cele ale Regulamentului de Organizare şi Funcţionare.
(2) Prezentul Regulament de Organizare şi Funcţionare cuprinde:
- a) atribuţiile ce revin structurilor organizatorice din cadrul Centrului;
- b) relaţiile funcţionale dintre compartimente şi relaţiile funcţionale cu alte autorităţi sau instituţii.
Art. 3 Centrul are sediul în Zalău, P-ţa 1 Decembrie 1918 nr. 12, județul Sălaj. Toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile etc., vor conţine denumirea completă a instituţiei şi indicarea sediului.
Art. 4 Potrivit organigramei, Centrul are următoarea structură organizatorică:
– Consiliul de administraţie;
– manager;
– contabil-şef,
– Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale;
– Şcoala Populară de Arte şi Meserii;
– Ansamblul Folcloric „Meseşul”;
– Serviciul financiar, contabilitate, salarizare, resurse umane, secretariat, juridic, administrativ, întreţinere, reparaţii şi deservire-personal de specialitate și de altă specialitate.
- MISIUNEA INSTITUŢIEI
Art. 5 Centrul are misiunea de a iniţia programe şi proiecte de educaţie permanentă prin care să asigure o largă ofertă culturală, să conserve şi să valorifice valorile morale şi artistice ale comunităţii locale şi ale patrimoniului naţional, de a organiza şi desfăşura activităţi cultural-artistice, urmărind prin aceste activităţi dezvoltarea socio-culturală şi economică a judeţului şi promovarea imaginii acestuia.
- OBIECTIVE
Art. 6 (1) Obiectivul principal al Centrului este dezvoltarea instituţiei, urmărind:
- a) organizarea a minim 12 acţiuni culturale/an, inclusiv, dar nelimitându-se la domeniile pictură, grafică, sculptură, fotografie şi expoziţii de diferite genuri, arhitectură, teatru, dans, coregrafie, cinematografie, muzică, literatură, lecturi publice sau conservare şi protejare a culturii tradiţionale, prin orice fel de sprijin adus acestora, în baza proiectelor elaborate, cu posibilitatea evaluării şi reconsiderarea, după caz, a respectivelor programe şi proiecte în funcţie de dinamica implementării;
- b) realizarea a minim două parteneriate cu alte instituţii de spectacole, urmărind optimizarea ofertei culturale şi atragerea unui număr cât mai mare de spectatori;
- c) creşterea vizibilităţii Centrului, prin utilizarea unor tehnici de marketing cultural;
- d) atragerea şi menţinerea unor artişti valoroşi în colectivul Centrului;
- e) continuarea organizării evenimentelor culturale de tradiţie în judeţul Sălaj;
- f) creşterea gradului de autofinanţare prin atragerea de fonduri pentru realizarea de proiecte culturale şi a altor proiecte definite de obiectivele instituţionale, după caz.
(2) Pentru atingerea obiectivelor specifice instituţiei, vor fi utilizate şi valorificate funcţiile specifice patrimoniului cultural: funcţia socială, funcţia economică şi funcţia pedagogică.
Art. 7 (1) În acest sens, obiectivele instituţiei sunt definite astfel:
- a) oferirea de produse şi servicii culturale diverse pentru satisfacerea nevoilor culturale comunitare, în scopul creşterii gradului de acces şi de participare a cetăţenilor la viaţa culturală;
- b) conservarea, cercetarea, protejarea, promovarea şi punerea în valoare a culturii tradiţionale şi a patrimoniului cultural material şi imaterial;
- c) educaţia permanentă şi formarea profesională continuă de interes comunitar în afara sistemelor formale de educaţie;
- d) integrarea în parteneriate ce vizează proiecte de dezvoltare locală, judeţeană şi regională prin valorificarea patrimoniului cultural – artistic, ca martor şi factor de dezvoltare astfel: generarea de produse turistice; crearea unor bunuri şi servicii culturale pentru uzul colectivităţii locale; dezvoltarea unor inovaţii şi tehnologii pilot în domeniile social şi cultural.
(2) Pentru îndeplinirea obiectivelor, instituţia va urmări realizarea următoarelor activităţi:
- a) organizarea şi desfăşurarea de activităţi artistice şi cultural-educative prin secţiile şi compartimentele proprii, precum şi în colaborare cu asociaţii, fundaţii, ansambluri şi formaţii artistice, uniuni de creaţii şi alte instituţii publice şi agenţi economici;
- b) promovarea, pe plan judeţean, regional, naţional şi internaţional, a valorilor artistice autohtone din domeniul artelor spectacolelor;
- c) afirmarea identităţii culturale naţionale şi a identităţilor culturale ale minorităţilor naţionale, prin artele spectacolului;
- d) organizarea de festivaluri, concursuri, expoziţii şi alte manifestări de cultivare a talentului în toate genurile artei (muzică, teatru, coregrafie, literatură, arte plastice, fotografie etc., inclusiv prin dezvoltarea de parteneriate cu organizaţii neguvernamentale);
- e) păstrarea prin programele de şcolarizare a specificului zonal şi a cerinţelor populaţiei pe care o deserveşte;
- f) conservarea, valorificarea şi transmiterea valorilor morale, artistice şi tehnice ale comunităţii locale, precum şi a patrimoniului cultural naţional;
- g) stimularea creativităţii şi talentului tinerilor şi persoanelor care urmează forme de educaţie permanentă;
- h) dezvoltarea tradiţiei în contemporaneitate, valorificarea ei în viaţa culturală, stimularea procesului de creaţie populară în toate genurile artistice;
- i) organizarea, funcţionarea şi desfăşurarea activităţii proprii, cu personal de specialitate, iniţierea şi derularea unor proiecte şi programe cu caracter cultural-artistic, educativ, documentar, în organizare proprie sau colaborare cu persoane fizice şi juridice, asociaţii profesionale;
- j) dezvoltarea unor proiecte de valorificare economică şi turistică a patrimoniului cultural cu finanţare diversă;
- k) oferirea de consultanţă de specialitate şi dezvoltarea unor proiecte de conservare şi valorificare economică prin atragerea unor specialişti din alte sfere de specialitate pentru promovarea şi valorificarea diverselor resurse patrimoniale (artizani şi artizanat local, interpreţi populari şi folclor local, viaţa comunitară locală etc.);
- l) desfăşurarea activităţii de impresariat atât pentru producţii proprii, cât şi pentru alte instituţii similare din ţară;
- m) sprijinirea metodologică a activităţii aşezămintelor culturale ce funcţionează pe raza judeţului;
- n) editarea şi tipărirea de publicaţii diverse şi cărţi vizând spaţiul cultural sălăjean.
- CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE
Art. 8 (1) Consiliul de administraţie este organ colectiv de conducere cu caracter deliberativ.
(2) Consiliul de administraţie este alcătuit din 7 membri, după cum urmează:
– Managerul Centrului;
– 5 membri desemnaţi de către Consiliul Judeţean;
– 1 membru desemnat de către Preşedintele Consiliului Judeţean.
(3) Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte, desemnat din rândul membrilor săi, cu votul majorităţii acestora. Președintele consiliului de administrație are următoarele atribuții:
– conduce şedinţele consiliului de administraţie;
– semnează hotărârile adoptate şi documentele aprobate de către consiliul de administraţie;
– întreprinde demersurile necesare pentru înlocuirea membrilor consiliului de administraţie;
– colaborează cu secretarul consiliului de administraţie în privinţa redactării documentelor necesare desfăşurării şedinţelor, convocării membrilor şi comunicării hotărârilor adoptate, în condițiile legii;
– verifică la sfârșitul fiecărei ședințe dacă toate persoanele participante (membri/ observatori/ invitați) au semnat procesul verbal de ședință. Lipsa cvorumului conduce la nulitatea hotărârilor luate în şedinţa respectivă.
(4) Secretariatul Consiliului de administraţie este asigurat de către o persoană din cadrul Centrului, numită de către manager.
Art. 9 Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea după cum urmează:
- a) se întruneşte la sediul Centrului sau on-line, lunar sau de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numărul membrilor săi;
- b) este legal întrunit în prezenţa majorităţii membrilor săi şi ia hotărâri cu majoritatea simplă din numărul total al membrilor prezenţi;
- c) este prezidat de preşedinte;
- d) dezbaterile în Consiliul de administraţie au loc potrivit ordinii de zi, comunicată cu cel puţin 3 zile înainte, prin grija Managerului;
- e) dezbaterile se consemnează în procesul verbal de şedinţă, înregistrat în registrul de şedinţe, şi va fi semnat de către toţi cei prezenţi.
Art. 10 (1) Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii principale:
- a) analizează şi aprobă programele de activitate ale instituţiei, hotărând direcţiile de dezvoltare ale Centrului;
- b) aprobă colaborările Centrului cu alte instituţii din ţară şi străinătate;
- c) avizează bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei, în vederea aprobării acestuia de către Consiliul Judeţean şi defalcarea pe activităţi specifice;
- d) avizează, în vederea aprobării de către Consiliul Judeţean, organigrama şi statul de funcţii al instituţiei, ținând seama de scopul, obiectivele şi contribuţiile principale ale acesteia;
- e) aprobă regulamentul de ordine interioară al instituţiei;
- f) analizează şi avizează măsuri pentru perfecţionarea şi promovarea salariaţilor, potrivit legii;
- g) hotărăşte organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante şi aprobă tematica de concurs;
- h) urmăreşte buna gospodărire şi folosire a mijloacelor materiale şi financiare ale instituţiei, luând măsurile necesare pentru asigurarea integrităţii patrimoniului din administrare;
- i) analizează modul în care se utilizează bugetul şi sunt orientate sumele realizate din venituri extrabugetare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale, Consiliul de administraţie adoptă hotărâri.
- MANAGERUL
Art. 11 (1) Centrul este condus de către un manager, numit prin concurs, în condiţiile legii;
(2) Managerul are următoarele atribuţii principale:
- a) asigură conducerea activităţii curente a instituţiei;
- b) asigură condiţiile de îndeplinire şi respectare a criteriilor de autorizare ale instituţiei;
- c) elaborează programe de activitate care să asigure îndeplinirea misiunii şi obiectivelor instituţiei conform prezentului Regulament;
- d) conduce nemijlocit şi concret compartimentele direct subordonate sau cele ce nu au conducere proprie;
- e) este ordonator terţiar de credite;
- f) aplică personalului din subordine sancţiunile disciplinare, în concordanţă cu legislaţia în vigoare;
- g) reprezintă şi angajează instituţia în raporturile cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din străinătate, precum şi în faţa organelor judecătoreşti;
- h) informează, trimestrial, Consiliul de administraţie asupra realizării obiectivelor stabilite şi a prestaţiilor colectivului pe care îl conduce, stabilind, împreună cu acesta, măsuri corespunzătoare pentru îmbunătăţirea activităţii;
- i) angajează personal de specialitate şi administrativ, în concordanţă cu reglementările în vigoare;
- j) aprobă fişele postului şi fişele de evaluare a performanţelor profesionale individuale pentru fiecare salariat, întocmite de şefii de secţie/compartimente conform prevederilor legale;
- k) răspunde de înregistrarea proiectelor şi activităţilor în jurnalul anual al Centrului;
- l) informează, semestrial, Consiliul Judeţean asupra realizării obiectivelor stabilite şi propune măsurile necesare pentru dezvoltarea activităţii în condiţii optime şi asigurarea calităţii proiectelor;
- m) asigură gestionarea şi administrarea corectă, eficientă, în condiţiile legii, a bugetului şi patrimoniului instituţiei;
- n) elaborează şi propune spre aprobarea autorităţii proiectul de buget al instituţiei;
- o) asigură respectarea destinaţiei subvenţiilor/alocaţiilor bugetare aprobate de ordonatorul principal de credite;
- p) ia măsuri pentru asigurarea pazei instituţiei şi a serviciilor de prevenire şi stingere a incendiilor;
- q) stabileşte măsuri privind protecţia muncii şi asigură cunoaşterea de către salariaţi a normelor de securitate a muncii.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, managerul emite dispoziţii.
(4) În absenţa managerului, Centrul este condus de o persoană din cadrul instituţiei, desemnată de manager prin dispoziţie scrisă.
- CONTABILUL-ŞEF
Art. 12 (1) Contabilul-şef se subordonează managerului şi îndeplineşte, în principal, următoarele atribuţii:
- a) coordonează activitatea financiar-contabilă şi de salarizare;
- b) exercită controlul financiar propriu, prin viza de control financiar preventiv, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- c) organizează şi răspunde de efectuarea înregistrărilor financiar-contabile;
- d) organizează şi răspunde de efectuarea inventarierilor periodice ale patrimoniului instituţiei;
- e) propune măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii financiar-contabile a instituţiei;
- f) participă, în mod nemijlocit, la elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiei;
- g) îndeplineşte, potrivit legii, şi alte atribuţii încredinţate de managerul Centrului.
(2) În absenţa contabilului-şef, toate atribuţiile sale vor fi exercitate de o persoană desemnată prin dispoziţia managerului.
- CONSERVAREA ŞI PROMOVAREA CULTURII TRADIŢIONALE
Art. 13 (1) Personalul încadrat în compartimentul conservarea și promovarea culturii tradiționale îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii:
- a) coordonează şi îndrumă din punct de vedere metodologic, în plan judeţean, activitatea aşezămintelor culturale;
- b) sprijină activitatea aşezămintelor culturale din punct de vedere metodologic, în domeniul formării formatorilor şi al perfecţionării personalului de specialitate;
- c) editează şi difuzează publicaţii în domeniul educaţiei permanente pentru reţeaua judeţeană a aşezămintelor culturale;
- d) realizează programe de educaţie permanentă, în parteneriat cu instituţii de specialitate din ţară şi străinătate;
- e) iniţiază şi sprijină proiecte şi programe de promovare a obiceiurilor şi tradiţiilor populare;
- f) propune zone de obiceiuri şi tradiţii populare protejate din cadrul judeţului;
- g) efectuează studii şi cercetări privind obiceiurile, tradiţiile populare şi meşteşugurile tradiţionale;
- h) iniţiază şi aplică programe pentru conservarea şi protejarea obiceiurilor, tradiţiilor populare şi meşteşugăreşti;
- i) asigură asistenţă de specialitate şi organizează cursuri de perfecţionare pentru personalul încadrat în aşezămintele culturale care funcţionează la nivel local;
- j) îndeplineşte, potrivit legii, şi alte atribuţii încredinţate de managerul Centrului.
(2) Centrul iniţiază şi desfăşoară proiecte şi programe culturale în domeniul educaţiei permanente şi al culturii tradiţionale, urmărind cu consecvenţă:
- a) cercetarea stadiului actual al tradiţiilor şi al creaţiei populare specifice fiecărei zone etno-folclorice a judeţului;
- b) protejarea şi tezaurizarea valorilor reprezentative ale creaţiei populare contemporane, constituind banca de date şi valori;
- c) coordonarea metodologică a activităţii aşezămintelor culturale de nivel judeţean, respectiv cămine culturale, case de cultură, universităţi populare etc.;
- d) elaborarea unor programe de valorificare a tradiţiilor locale şi stimularea creativităţii în toate genurile artei interpretative neprofesioniste;
- e) iniţierea unor proiecte de sprijinire şi afirmare a creatorilor şi performerilor tradiţiei şi creaţiei populare autentice, pentru protecţia acestora împotriva denaturărilor şi falsificărilor;
- f) elaborarea unor proiecte atractive şi utile de educaţie permanentă;
- g) conservarea şi transmiterea valorilor morale, artistice şi tehnice ale comunităţii locale, precum şi ale patrimoniului cultural naţional şi universal;
- h) păstrarea şi cultivarea specificului zonal;
- i) stimularea creativităţii şi talentului;
- j) revitalizarea şi promovarea meseriilor şi îndeletnicirilor tradiţionale şi susţinerea celor care le practică (meşteri populari şi mici meseriaşi etc.);
- k) cultivarea valorilor şi autenticităţii creaţiei populare contemporane şi artei interpretative neprofesioniste în toate genurile – muzică, coregrafie, teatru etc.;
- l) desfăşurarea unor programe adecvate intereselor şi preocupărilor locuitorilor, de petrecere a timpului liber, valorificând si obiceiurile tradiţionale din comunitatea respectivă;
- m) antrenarea cetăţenilor în activitatea de cunoaştere, ocrotire şi întreţinere atât a mediului natural, cât şi a mediului cultural tradiţional;
- n) dezvoltarea schimburilor culturale pe plan judeţean, naţional şi internaţional.
(3) Personalul încadrat în compartimentul marketing cultural îndeplineşte, în condițiile legii, următoarele atribuţii:
- a) promovarea produselor culturale ale Centrului, precum şi a tuturor evenimentelor culturale organizate de Centru;
- b) organizarea şi desfăşurarea de activităţi cultural-artistice și programe de educaţie permanentă, în parteneriat cu instituții de specialitate din țară și din străinătate;
- c) iniţierea de proiecte de sprijinire şi afirmare a creatorilor populari, precum şi a proiectelor de promovare a tradiţiei populare locale;
- d) desfăşurarea de programe adecvate preocupărilor locuitorilor din judeţ pentru petrecerea timpului liber şi valorificarea obiceiurilor şi tradiţiilor locale;
- e) dezvoltarea de schimburi culturale pe plan judeţean, naţional şi internaţional;
- f) îndeplinirea, potrivit legii, şi a altor atribuţii încredinţate de managerul Centrului.
(4) Personalul încadrat în compartimentul Revista și Editura „Caiete Silvane” îndeplinește, în condițiile legii, următoarele atribuţii:
- a) editarea, tipărirea şi promovarea de reviste, cărţi, precum şi alte publicaţii ale oamenilor de cultură din judeţul Sălaj sau care vizează spaţiul sălăjean, pentru îndeplinirea obiectivelor Centrului, aşa cum sunt prevăzute în prezentul Regulament.
- b) asigurarea elaborării procedurii privind editarea şi distribuirea cărţilor, revistelor şi a altor publicaţii ale Editurii;
- c) asigurarea, prin acte de distribuţie cu titlu gratuit, distribuirii unui anumit număr de exemplare autorilor cărţilor, în baza cesiunii drepturilor de autor;
- d) răspunderea de asigurarea bazei materiale necesară editării şi difuzării publicaţiilor editate;
- e) răspunderea de elaborarea şi derularea unor proiecte de editare şi difuzare a materialelor şi lucrărilor de specialitate realizate la nivelul Centrului, în format print, audio şi on-line;
- f) organizarea şi/sau participarea la activităţi de documentare, expoziţii şi elaborarea de monografii şi lucrări de promovare a activităţii Centrului;
- g) îndeplinirea, potrivit legii, şi a altor atribuţii încredinţate de managerul Centrului.
(5) Structura organizatorică Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale este organizată la nivel de serviciu.
- ŞCOALA POPULARĂ DE ARTE ŞI MESERII
Art. 14 (1) Personalul încadrat în compartimentele muzică și arte îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii:
- a) păstrarea, prin programe de şcolarizare, a specificului zonal şi a cerinţelor populaţiei pe care o deserveşte;
- b) conservarea, valorificarea şi transmiterea valorilor morale, artistice şi tehnice ale comunităţii locale, precum şi ale patrimoniului cultural naţional şi universal;
- c) stimularea creativităţii şi talentului;
- d) cultivarea valorilor şi autenticităţii creaţiei populare contemporane şi a artei interpretative neprofesioniste în toate genurile artistice – muzică, arte plastice, coregrafie, teatru etc.;
- e) organizarea şi desfăşurarea unor activităţi de învăţământ cultural-artistic în toate domeniile, precum şi activităţi de însuşire a meşteşugurilor tradiţionale, prin spectacole, expoziții, tabere de creație, schimburi culturale etc., precum și desfășurarea unor programe adecvate intereselor și preocupărilor de petrecere a timpului liber al populației, valorificând obiceiurile tradiționale din comunitatea respectivă;
- f) promovarea obiceiurilor şi a tradiţiilor populare autentice specifice zonei şi a valorilor creaţiei populare contemporană, păstrarea și cultivarea specificului spațiului cultural al județului Sălaj;
- g) promovarea tinerelor talente din rândul propriilor cursanţi;
- h) iniţierea, organizarea şi participarea, prin propriile formaţii artistice, la concursuri, festivaluri proiecte și schimburi culturale judeţene, interjudeţene, naţionale şi internaţionale, prin proiecte și programe de conservare și transmitere a valorilor morale și artistice ale spațiului cultural sălăjean, precum și ale patrimoniului național și universal;
- i) participarea cursanților la proiecte şi schimburi culturale interjudeţene, naţionale şi internaţionale;
- j) elaborarea unor proiecte atractive şi utile de educaţie permanentă;
- k) dezvoltarea schimburilor culturale pe plan judeţean, naţional şi internaţional;
- m) îndeplinirea, potrivit legii, şi a altor atribuţii încredinţate de managerul Centrului.
(2) Personalul încadrat în formația de dansuri populare maghiare „Terbete” îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii:
- a) elaborarea unor proiecte atractive şi utile de educaţie permanentă;
- b) conservarea şi transmiterea valorilor morale şi artistice ale comunităţii locale, precum şi ale patrimoniului cultural naţional;
- c) păstrarea şi cultivarea specificului spaţiului cultural în care îşi desfăşoară activitatea;
- d) stimularea creativităţii şi talentului;
- e) cultivarea valorilor şi autenticităţii creaţiei populare contemporane şi a artei interpretative profesioniste – muzică, coregrafie;
- f) desfăşurarea unor programe adecvate intereselor şi preocupărilor de petrecere a timpului liber al populaţiei, valorificând obiceiurile tradiţionale din comunitatea respectivă;
- g) dezvoltarea schimburilor culturale pe plan judeţean, naţional şi internaţional;
- h) organizarea şi desfăşurarea de activităţi cultural-artistice;
- i) efectuarea de culegeri de folclor în vederea îmbogăţirii repertoriului;
- j) promovarea obiceiurilor şi a tradiţiilor populare contemporane autentice, precum şi a valorilor creaţiei populare contemporane;
- k) iniţierea şi desfăşurarea de proiecte şi programe de conservare şi transmitere a valorilor morale şi artistice ale spaţiului cultural în care îşi desfăşoară activitatea, precum şi ale patrimoniului naţional şi universal;
- l) sprijinirea formaţiilor artistice de amatori prin organizarea şi susţinerea concursurilor şi festivalurilor folclorice;
- m) participarea la proiecte şi schimburi culturale interjudeţene, naţionale şi internaţionale;
- n) organizarea şi realizarea unor alte activităţi, în conformitate cu obiectivele Centrului;
- o) îndeplinirea, potrivit legii, şi a altor atribuţii încredinţate de managerul Centrului.
(3) Şcoala funcţionează în conformitate cu Legea Educaţiei Naţionale, cu prevederile legislaţiei române în vigoare, ale normelor didactice elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi de Ministerul Culturii şi Cultelor.
(4) Structura organizatorică Școala Populară de Arte și Meserii este organizată la nivel de serviciu.
- ANSAMBLUL FOLCLORIC „MESEŞUL”
Art. 15 (1) Personalul încadrat în cadrul Ansamblului Folcloric „Meseşul” îndeplineşte următoarele atribuţii:
- a) elaborarea unor proiecte atractive şi utile de educaţie permanentă;
- b) conservarea şi transmiterea valorilor morale şi artistice ale comunităţii locale, precum şi ale patrimoniului cultural naţional;
- c) păstrarea şi cultivarea specificului spaţiului cultural în care îşi desfăşoară activitatea;
- d) stimularea creativităţii şi talentului;
- e) cultivarea valorilor şi autenticităţii creaţiei populare contemporane şi a artei interpretative profesioniste – muzică, coregrafie;
- f) desfăşurarea unor programe adecvate intereselor şi preocupărilor de petrecere a timpului liber al populaţiei, valorificând obiceiurile tradiţionale din comunitatea respectivă;
- g) dezvoltarea schimburilor culturale pe plan judeţean, naţional şi internaţional;
- h) organizarea şi desfăşurarea de activităţi cultural-artistice;
- i) efectuarea de culegeri de folclor în vederea îmbogăţirii repertoriului;
- j) promovarea obiceiurilor şi a tradiţiilor populare contemporane autentice, precum şi a valorilor creaţiei populare contemporane;
- k) iniţierea şi desfăşurarea de proiecte şi programe de conservare şi transmitere a valorilor morale şi artistice ale spaţiului cultural în care îşi desfăşoară activitatea, precum şi ale patrimoniului naţional şi universal;
- l) sprijinirea formaţiilor artistice de amatori prin organizarea şi susţinerea concursurilor şi a festivalurilor folclorice;
- m) participarea la proiecte şi schimburi culturale interjudeţene, naţionale şi internaţionale;
- n) îndeplinirea, potrivit legii, şi a altor atribuţii încredinţate de managerul Centrului.
(2) Structura organizatorică Ansamblul Folcloric „Meseșul” este organizată la nivel de direcție.
- SERVICIUL FINANCIAR, CONTABILITATE, SALARIZARE, RESURSE UMANE, SECRETARIAT, JURIDIC, ADMINISTRATIV, ÎNTREŢINERE, REPARAŢII ŞI DESERVIRE-PERSONAL DE SPECIALITATE ȘI DE ALTĂ SPECIALITATE
Art. 16 (1) Personalul încadrat în cadrul compartimentului achiziții publice îndeplinește, în condițiile legii, următoarele atribuții:
- a) elaborarea și actualizarea programul anual al achizițiilor publice, pe baza necesităților și priorităților comunicate de celelalte compartimente din cadrul Centrului;
- b) întocmirea planului anual al achizițiilor publice și a anexei achizițiilor directe, care cuprinde necesitățile de bunuri, servicii și lucrări centralizate în ultimul trimestru al anului în curs pentru anul următor și stabilirea modului de achiziționare ținând cont de pragurile valorice;
- c) asigurarea pregătirii și desfășurării achizițiilor publice, în baza caietelor de sarcini și a referatelor întocmite de compartimentele de specialitate din cadrul Centrului și aprobate de manager, inițierea procedurile de atribuire, asigurând desfășurarea și finalizarea acestora;
- d) elaborarea registrului riscurilor și stabilirea strategiei de gestionare a riscurilor la nivelul activității de achiziții, riscurile fiind identificate și definite la orice nivel unde se sesizează că pot exista consecințe în raport cu atingerea obiectivelor;
- e) elaborarea strategiei anuale de achiziție publică a Centrului;
- f) oferirea de sprijin pentru consultarea Catalogului Electronic de Produse/Servicii și Lucrări și respectiv Consultarea Pieței, de către compartimentele interesate din cadrul Centrului;
- g) aplicarea și finalizarea procedurilor de atribuire și desfășurarea activității de elaborare a documentației de atribuire și a documentelor-suport, pe baza necesităților transmise de personalul din cadrul Centrului;
- h) întocmirea DUAE (Document Unic de Achiziție European) conform legislației în vigoare;
- i) cunoașterea legislației în domeniul achizițiilor publice și însușirea permanentă a modificărilor legislative cu scopul respectării și aplicării prevederilor legale în domeniu;
- j) inițierea de achiziții directe și ținerea evidenței dosarelor de achiziție publică al căror responsabil este;
- k) în legătură cu procedurile de achiziție:
– întocmirea fișei de date pentru fiecare achiziție publică în parte;
– elaborarea proceselor-verbale ale ședințelor de deschidere, evaluare, analiză a ofertelor și adjudecare a achiziției (în cazul achizițiilor publice);
– întocmirea raportului procedurii de atribuire în baza hotărârilor comisiei de evaluare;
– înaintarea înștiințărilor despre rezultatul procedurii către participanții la procedura achiziției publice;
– răspunderea de transmiterea anunțurilor de atribuire în termenul legal;
– aplicarea procedurii de atribuire în domeniul achizițiilor;
– răspunderea de convocarea în termenul legal a comisiei de evaluare în cazul solicitărilor de clarificări din partea ofertanților (aferente documentației de achiziție publică) precum și de întocmirea și expedierea în termenul legal a răspunsului către ofertanți;
- l) întocmirea și transmiterea, dacă este cazul, către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) a raportului anual privind contractele atribuite în anul anterior, în format electronic;
- m) solicitarea, în numele Centrului, de oferte de preț, cu scopul efectuării studiilor de piață;
- n) întocmirea corespondenței și notificărilor și răspunderea la solicitări de clarificări, cu respectarea termenelor legale;
- o) întocmirea notelor justificative și a declarațiilor privind determinarea valorii estimate a achiziției, privind alegerea criteriilor de calificare sau alegerea procedurilor de achiziție pentru referatele ce îi sunt repartizate;
- p) asigurarea respectării termenelor legale prevăzute de legislația din domeniul achizițiilor publice;
- q) participarea la întocmirea rapoartelor de activitate / situațiilor centralizate, solicitate de către instituțiile de control ale statului sau impuse de legislația în domeniul achizițiilor publice și asigurarea transmiterea acestora către solicitanți;
- r) solicitarea de specificații tehnice pentru fiecare produs ce urmează a fi introdus într-o procedură de atribuire;
- s) îndeplinirea, potrivit legii, şi a altor atribuţii încredinţate de managerul Centrului.
(2) Personalul încadrat în cadrul compartimentului juridic îndeplineşte, în condițiile legii, următoarele atribuţii:
- a) asigurarea întocmirii şi actualizării contractelor din instituție, urmărind derularea acestora;
- b) verificarea legalității actelor cu caracter juridic primite spre avizare;
- c) avizarea actelor care pot angaja răspunderea patrimonială a Centrului, precum şi a altor acte care produc efecte juridice: contracte economice, contracte de muncă, decizii de imputare, decizii de pensionare, decizii de organizare internă, decizii de desfacere a contractelor de muncă etc., precum și a oricăror măsuri care sunt de natură să angajeze răspunderea patrimonială a Centrului sau a personalului angajat al Centrului în executarea atribuțiilor de serviciu;
- d) reprezentarea şi apărarea intereselor Centrului în faţa organelor administraţiei de stat, a instanţelor judecătoreşti şi a oricăror altor organe cu caracter jurisdicţional, putând pune concluzii la instanțele judecătorești de toate gradele, la organele de urmărire penală, precum și la toate autoritățile și organele administrative cu atribuții jurisdicționale;
- e) urmărirea apariţiei actelor normative şi semnalarea către organele de conducere şi personalul din cadrul Centrului a atribuţiilor ce le revin din acestea;
- f) analizarea modului în care sunt respectate dispoziţiile legale în desfăşurarea activităţii Centrului şi a cauzelor care generează prejudicii aduse acestuia, asigurând respectarea strictă a legalităţii de către toate compartimentele instituţiei;
- g) ținerea evidenței activității proprii, a actelor și a documentelor juridice;
- h) îndeplinirea, potrivit legii, şi a altor atribuţii încredinţate de managerul Centrului.
(3) Personalul încadrat în cadrul compartimentului financiar contabil, resurse umane și administrativ îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii:
- a) elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al Centrului;
- b) analizarea nivelului cheltuielilor bugetare pe capitole ale clasificaţiei bugetare şi întocmirea variantelor privind evoluţia lor în perspectivă, pentru acţiunile finanţate din bugetul local;
- c) întocmirea rapoartelor privind modul de realizare a execuţiei cheltuielilor şi propunerea de măsuri necesare;
- d) analizarea legalității, necesității şi oportunității cuprinderii obiectivelor de investiţii, cu respectarea prevederilor legale;
- e) întocmirea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli, cu repartizarea pe trimestre şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare;
- f) întocmirea propunerilor de repartizare pe trimestre a transferurilor din bugetul ordonatorului principal de credite, pentru echilibrarea bugetului propriu, în vederea finanţării cheltuielilor;
- g) întocmirea, lunar, a execuţiei proprie;
- h) întocmirea, anual, a contului de încheiere a exerciţiului bugetar;
- i) întocmirea, trimestrial, a anexelor la darea de seamă contabilă;
- j) întocmirea dispoziţiilor bugetare, a dispoziţiilor şi ordinelor de plată, împreună cu ordonanţările de plată, a propunerilor de angajare a unei cheltuieli şi a angajamentului bugetar, conform prevederilor bugetare anuale, trimestriale şi lunare;
- k) verificarea încadrării în prevederile bugetare anuale şi trimestriale a programului de investiţii;
- l) întocmirea propunerilor anuale privind cheltuielile administrative;
- m) întocmirea documentaţiei necesare modificării organigramei, statului de funcţii şi fişei postului;
- n) gestionarea activității de organizare, salarizare şi resurse umane a Centrului;
- o) asigurarea gestionării, a securității şi a bunei păstrări a colecţiilor şi a dotării bibliotecii instituţiei;
- p) asigurarea pieselor de schimb, a carburanţilor şi a lubrifianţilor pentru maşinile din dotare;
- q) efectuarea recepţiei bunurilor şi a materialelor procurate, precum și asigurarea depozitării, conservării, a bunei gospodăriri şi a bunei gestionări a lor;
- r) răspunderea de organizarea şi desfăşurarea activităţii de întreţinere, reparare şi exploatare a mijloacelor auto din dotare;
- s) întocmirea actelor privind consumul de carburanţi şi lubrifianţi, întocmirea fişelor activităţilor zilnice pentru fiecare maşină din dotare şi eliberarea foilor de parcurs;
ș) asigurarea efectuării zilnice a reviziilor tehnice şi a reparaţiilor curente, în limita fondurilor alocate prin buget cu această destinaţie;
- t) asigurarea sonorizării la activitățile și spectacolele organizate de Centru, precum și la cele în care Centrul este partener;
ț) asigurarea întreţinerii instalaţiilor de încălzire, alimentare cu apă şi energie electrică ale instituţiei;
- u) elaborarea propunerilor anuale privind reparaţiile capitale şi curente pentru imobilele şi mijloacele fixe din dotare;
- v) participarea la inventarierea mijloacelor şi obiectelor de inventar şi a celor privind transmiterea mijloacelor fixe şi obiectelor de inventar la alte unităţi;
- x) răspunderea de gospodărirea energiei electrice, combustibililor şi materialelor;
- y) asigurarea curăţeniei şi întreţinerii în încăperi, holuri, săli de şedinţă şi alte spaţii;
- z) îndeplinirea, potrivit legii, şi a altor atribuţii încredinţate de managerul Centrului.
(3) Structura organizatorică Serviciul financiar, contabilitate, salarizare, resurse umane, secretariat, juridic, administrativ, întreținere, reparații și deservire-personal de specialitate și de altă specialitate este organizată la nivel de serviciu.
- PATRIMONIUL
Art. 17 (1) Patrimoniul Centrului este format din totalitatea bunurilor aflate în proprietate şi/sau administrare.
(2) Patrimoniul poate fi îmbogăţit şi completat cu bunuri proprii dobândite în condiţiile legii.
(3) Bunurile mobile şi imobile aflate în proprietatea/administrarea Centrului se gestionează potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, conducerea instituţiei fiind obligată să aplice măsurile de protecţie prevăzute de lege în vederea protejării acestora.
- BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI
Art. 18 (1) Cheltuielile curente şi de capital ale instituţiei se finanţează din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la Consiliul Judeţean Sălaj.
(2) Veniturile proprii se realizează din activităţi realizate direct de Centru, şi anume din:
- a) taxe şcolare (selecţie, frecvenţă, diplome);
- b) sume încasate din spectacole, expoziţii şi alte manifestări culturale;
- c) editarea, tipărirea şi difuzarea unor publicaţii sau cărţi proprii sau de altă producţie, pe orice fel de suport, din domeniile culturii populare, educaţiei permanente, ştiinţei şi literaturii, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
- d) prestarea unor servicii şi/sau activităţi culturale sau de educaţie permanentă, în conformitate cu obiectivele şi atribuţiile instituţiei, potrivit legii;
- e) derularea unor proiecte şi programe culturale în parteneriat sau în colaborare cu alte instituţii din ţară şi din străinătate;
- f) prestarea altor servicii ori activităţi, în conformitate cu obiectivele şi atribuţiile instituţiei şi cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
- DISPOZIŢII FINALE
Art. 19 În temeiul prezentului Regulament şi cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare, managerul elaborează regulamentul de ordine interioară al instituţiei.
Art. 20 Modificarea şi completarea prezentului Regulament se face prin hotărâre a Consiliului Judeţean, cu avizul Consiliului de administraţie.